בסרטון אחרון בפרק אפסים ועקרון המקסימום (תרגיל קשה ממבחן) בשאלה ראשונה סעיף ב
צריכים להוכיח ש g קטן מ 1/2
למה בסוף היה צריך את עקרון המקסימום? למה לא יכולנו להשאיף ל 4 ישירות כשיש 1/(|z| - 2) ?
תגובות
שאלה נהדרת סארה
הסיבה היא כי ברגע שאת משאיפה ישר את רק מוכיחה שאי שוויון שצריך להוכיח בתרגיל נכון עבור נקודות על השפה, אבל זה כל הכוח של עקרון המקסימום , שהוא מבטיח לנו שבINTERIOR בהכרח גם נהיה קטנים מחצי. אם את משאיפה ישר את מפססת את כל הנקודות בתחום. צריך להוכיח לכל נקודה בתחום לא רק לנקודות על השפה או "שואפות לשפה". תעני אם מרגישה יותר בטוחה עכשיו, זה הכוח וכל הפואטנה של עקרון המקסימום את מזהה משהו "מעניין" משהו "פיקנטי" על השפה אז חייבים אותו. כל הכבוד שהגעת לזסוף הפרק, להפנים ולזכור לעומק את כל טריקים את בדרך הנכונה. מוזמנת להמליץ על הפקל לחברים וחברות נוספים אם מרוצה. לסיכום- אם הייתה משדאיפה בלי שום הסברים מעבר אין בכלל התייחסות בהוכחה למה קורה בכל התחום, לכל הנקודות בתחום. וכמובן שאנחנו מעוניינים להוכיח אי-שוויון לכל Z שמישהו יתן לנו שנמצא בתחום שלנו. שמחתי ממש לעזור. תעני אם הכל טוב.
נראלי שהבנתי
אז עבור כל r מתקיים עקרון המקסימום ו g(z) < g(zmax)
ו g(zmax) < 1/r-2 שהוא קטן מחצי כש r שואף ל 4 לכן עבור הזדים g קטן מחצי? (קטן שווה)
נכון כי גבול לא יכול לשנות את כוון האי שוויון אבל יכול לוהביל למצב שיש קטן שווה במקום רק קטן, כמו שיש לך את הסדרה 1/n היא סדרה חיובית אבל הגבול אפס.
וזה בשילוב עם עקרון המקסימום זה כל ההוכחה, אם הסברנו למה אין לנו מה לדאוג מנקודות פנימיות(לא על השפה) בזכות עקרון המקסימום, רק אז אנחנו יכולים להיות שמחים ורגועים שכיסינו את כל הנקודות ולהגיע לחלק המעניין של להשאיף לשפה פיקנטית. וזה בדיוק מה ששאלת , המעבר האחרון. מקטן ממש הגבול הופך את זה לקטן שווה
הבנתי תודה רבה!