חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

תרגיל אחרון בסרטון טיפ האפסים לאלופים

היי, פתרתי את התרגיל בדרך יותר פשוטה ללא שימוש בטיפ האפסים ורציתי לשאול האם מותר לפתור בצורה זאת.

תגובות

היי נועה!


יש לי כמה דברים להגיד על זהsmile קחי קפה וקריאה מהנה( על הדרך אתן עוד INSIGHTS בלי קשר שמושיים)


בין אם זה דרך טיפ האפסים לאלופים או בין אם זה בדרך שלך, שימי לב שאני גם אומר את זה כהערה בסוף התרגיל נגיד בשאלה היו אומרים "f אנליטית בסביבה מנוקבת של אפס" ואותה שאלה בדיוק אז קודם צריך להגיד שהגבול של f כאשר z שואף לאפס קיים וסופי ואצלנו אפילו שווה לאפס כלומר אפס היא נקודת סליקה ולכן לפי הרחבה אנליטיתי בדיוק כמו שאני מספר בליוביל אפשר להגיד ש-f אנליטית גם באפס, כל הסיפור הזה זה רק למקרה שהשאלה הייתה אומרת "אנליטית בסביבה מנוקבת של אפס" כשלב מקדים שזה גם היה אומר פה שזה אנליטי באפס בקורס מהרחבה אנליטית בדיוק כמו שבליוביל sinz/z  לאחר הרחבה אנליטית גם אמרנו אנליטי באפס. זה למה בכלל חוקי שגזרת בדרך שלך כי זה אנליטי או אני גם יכלתי להשתמש באפסים לאלפוים כי זה אנליטי באפס אז כל טוב גם אם היו אומרים "f אנליטית בסביבה מנוקבת של אפס". 


הרמז לאפסים לאלופים כאן (או מה שאתה עשית שזה להסתכל על משהו מעניין באפס) זה כי השאלה נראת מנותקת אבל קורה באפס משהו פיקנטי ששווה להתסכל עליו משם המוטיבציה לאפסים לאלופים או להסתכל על מה קורה באפס באופן כללי כמו שאת עשית. כי השאלה לא אומרת כלום אין נתונים זה רק "אנליטי באפס" אז חייבים לראות מה קורה שם משהו מעניין. והטים הישיר שמקשר אותנו לאפס זה אפסים לאלופים אבל גם השיטה שלך מדהימה.


אז בחזרה לשאלה המקורית, כן ברגע שאנחנו אנליטיים באפס אז בפרט רציפים ואפס וכמובן אפשר להציב אז z=0 ואז פתרתי בסרטון עם אפסים לאלופים.


לגבי הדרך שלך אני אהיה כנה-שהקלטתי את התרגיל הזה גם חשבתי עליה אבל לא סיפרתי עליה בסרטון עצמו כי זה דרך ממש טובה אבל אפשר להגיד שהיא פרטיקולרית לתרגיל הספציפי הזה ולא מאוד נפוצה, אבל כמובן ששווה גם לזכור אותה והדרך שלך באמת מצויינת גם-הרעיון הזה ש"כאשר משהו נראה מנותק ולא קשור להיות מהנדסים טובים ולגזור".אפסים לאלופים או לפתח לטור כללי תמיד עובד בשאלות כאלה שהכל מרגיש מנותק ולא מזכיר במבט ראשון שום טריק. טיפ האפסים לאלופים(ואח שלו קטבים לדובים) הם מסוג הטיפים שיש הרבה שאלות שברגע שמכירים אותם ומזהים אותם השאלות נפתרות מהר מאוד, אפילו הסרטון הזה של גלגל הצלה מה עושים שבא לי יחידות ולא ניתן לברוח אז המטרה של הסרטון הזה זה להארות איך דברים כמו אפסים לאלופים וקטבים לדובים יכולים להציל את היום ברגעים קריטיים. חשוב מאוד לשלוט בכל הטריקים ולדעת מתי להשתמש בכל דבר.


אז לסיכום הדרך שלך מצויינת כל הכבודsmile! כמו שאמרתי כן להיגד במבחן למה מותר להציב אפס (ברגע שאנליטים בפרט גזירים ורציפים אז אפשר גם להציב וגם לגזור פונקציה).


בזמן שנשאר הכי חשוב לשלוט בכל הטריקים מהפקל -ליוביל,יחידות,שילוב מנצח קושי הערכה, ועוד.. לא לדלג על דברים ולכסות את כל הסרטונים, עוד משהו שאת פותחת את המבחן לא להשאיר את כל הטכני לסוף כי זה נקודות שטוב לפתוח איתן את המבחן כדי להתחמם ולקבל בטחון וחבל להביא מתנות על טעויות חישוב. כמובן בכל שאלה תאורטית שתפגשי תמיד לקרוא אותה ובראש לספר לעצמך את הסלנגים וכל ארסנל הטריקים שיגידו לך במה כדאי להשתמש, אם את שואלת שאלה על פרק 5 אז מצבך טוב יש לך עדייןו את פרק 6 החשוב של משפט השארית. להאמין באמונה של הפקל בכל רגע ולבוא חדים על כל הסיפורים והגרסאות .מאמין בך!!!


שמחתי לעזור ,


ומקווה כמובן שעזר,


Good Luck


אלחנדרו האמיתי והלא מרוכב

* ויפה שסימנת באליפסה אדומה קיימת, זה מילה רק עם 5 אותות אבל אלה 5 אותיות עם מלא עוצמה

ומשמעות פסיגולוגית של כותב השאלהlaughing

גם התמרת Z- אולי בגלל שהסמסטר 12 שבועות הורידו לכם אבל בכל מקרה זה תרגול מעולה בטורים ורק שעתיים וקצת צפייה