חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

איך מומלץ ללמוד לחדוא 2ת׳

היי, קודם כל רציתי להגיד המון תודה, ניכר שהחומר המועבר באתר הינו ברמה גבוהה מאוד.


רציתי להתייעץ איתכם, איך לדעתכם כדאי ללמוד למבחן בחדוא 2ת׳.


קניתי את הקורס, אך הוא במתכונת של פק״ל שיותר מתאים לחיזוק מאשר ללימוד החומר עצמו, ולכן רציתי לדעת אם במקרה יש לכם המלצה איך ללמוד ואילו חומרים לשלב בנוסף לפק״ל הנ״ל על מנת להצליח.


(יש לי כשבועיים וחצי עד המבחן)


 


תודה רבה מראש :)

תגובות

הי רום!


קודם כל שאלה מצוינת. איך בכלל לומדים נכון למבחן?


אקדים ואומר שמאוד קשה לי לתת לך תשובה כאן בפלטפורמה של אתר אינטרנט, משום ששיטת הלימוד היא שונה לכל אדם ואדם. הדרך הטובה ביותר היא לבוא או להתקשר (אתה מוזמן בשמחה) ולקבל הכוונה אישית. אבל בכל זאת, כדי שלא תישאר ללא כלום, אכתוב לך כאן כמיטב יכולתי הכוונה כללית איך ללמוד נכון למבחן. את הדברים הבאים קניתי מניסיון חיי במאמץ וביגיעה רבה, בבקשה תנצור ותשמור אותם כיוון שזה יכול לשמש אותך לא רק למבחן הזה אלא ממש לכל התואר ואולי אף יותר מכך.


איך ללמוד נכון למבחן - סדר פעולות


1) לעשות לוח-זמנים מפורטזה ממש הדבר החשוב מכולם, מה אתה עושה בכל יום, הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו.


ברמת המאקרו - שרטט טבלת תאריכים מהיום ועד ליום המבחן ותכנן באופן כללי כמה ימים אתה רוצה להקדיש לתיאוריה, כמה לתרגול, כמה לצפייה בפק"ל, כמה למבחנים וכן הלאה.


ברמת המיקרו - מה אתה עושה בכל יום. ברמה של מתי קמים בבוקר, מתי הולכים לישון, מתי ומה אוכלים וכמובן - מה לומדים באותו יום וכמה שעות אתה מוכן להקדיש לזה. העיקרון המוביל כאן הוא - לא להשאיר דבר ליד המקרה, אלא לתכנן הכל מראש.


הנה לו"ז יומי לדוגמא: אני קם ב- 7, מתחיל ללמוד ב- 8, צופה 3 שעות בפק"ל של סטאדיס עד 11, עובר על התיאוריה שעתיים עד 13, הפסקת צהריים עד 14, עובר על תרגולים מס' 1-3 עד 17, עובר על גיליון ש"ב מס' 1+2 עד 20, יוצא לריצה קלה, ארוחת ערב ומקלחת עד 21, שעת ט"ש, כיבוי אורות ב- 22!


אגב - אם הספקת רק 2/3 או 1/2 ממה שתכננת לאותו היום - זה מעולה. עם הזמן והניסיון תדע גם לתכנן יותר ריאלי ליכולות שלך. בכל מקרה, אל תהיה קשה עם עצמך אם לא הספקת את כל מה שרצית, תמיד תזכור - לאט לאט זה הכי מהר וגם קצת זה טוב.


2) לצפות בכל הפק"ל בסטאדיס - לרשום הכל במחברת בצורה מסודרת. לנסות לפתור את התרגילים לבד לפני שאתה צופה בפתרון ביחד איתי.


3) ללמוד היטב את חוברת סיכום הקורס (זה נמצא בכפתור "הורד את תקציר השיעור", שזמין לך בפרק הראשון של הקורס). בחוברת זו סיכמתי את כל הדברים שחשוב לדעת ולשנן לקראת למבחן. בנוסף תמצא שם דרכי פתרון - איך בכלל לגשת לשאלות בנושאים מסוימים, ממש סדר פעולות. מאוד חשוב ללמוד חוברת זו בכל יום ולשנן.


4) לתרגל תרגילים נוספים - אל תחשוש לתרגל בשנית תרגילים שכבר ראית ופתרת, כמו שהמורה שלי היה אומר: לפעמים עדיף לפתור את אותו התרגיל פעמיים, מאשר שניים חדשים. בכל מקרה אם תרצה תרגילים נוספים ברמת מבחן שלח לי מייל ([email protected]) ואשלח לך חוברת תרגילים עם פתרונות מפורטים שלי. יש גם ספרי תרגול מעולים, פנה אליי להמלצות.


5) לעבור על התיאוריה והתרגוליםדגש על "לעבור" על זה, לא לחפור בזה. רק לקרוא, לתת ליד של העיפרון לנוח.


6) לשנן את פתרונות שיעורי-הביתבחדו"א 2ת' בדר"כ ישנן שאלות במבחן בסגנון שיעורי-הבית - לכן ממש לשנן שאלות שנראות לך חשובות ששמו עליהן דגש במהלך הסמסטר.


7) לפתור 6-7 מבחנים משנים קודמות - למשל, מועדי א' ו-ב' של שלושת השנים האחרונות. תקדיש לכך את שלושת ימי הלימוד האחרונים (3-5 ימים למבחנים זה טוב). בנוסף, אם כבר עשית מועד א' ואתה ניגש עכשיו למועד ב', תתחקר ממש טוב את טופס הבחינה שלך. תלמד טוב טוב מה עשית נכון ומה עשית לא נכון - כדי שלא תחזור על הטעויות במועד ב'. תקדיש לכך ממש חצי יום עד יום שלם. אגב, מרצים בדר"כ כותבים את שני המועדים במקביל, לכן סביר שתפגוש שאלות בסגנון דומה למועד א' גם במועד ב'.


10 טיפים נוספים:


א) ללמוד עם שותף בזוג. תמיד טוב ללמוד עם מישהו ולא להיות לבד. בכלל ללמוד לבד זה לא מומלץ באף קורס. כשאתה לומד לבד אתה נתקע על שאלות, אתה מתפזר למחוזות אחרים, כל כמה זמן נופלת לך המוטיבציה ואתה מתייאש לעיתים קרובות (זה לא נכון לכולם כמובן, יש כמה יחידי סגולה שיכולים ואפילו עדיף להם ללמוד לבד, אבל כאמור אלו יחידים, לרובנו תמיד עדיף ללמוד עם חבר, בבחינת "אין סכין מתחדדת אלא בירך חברתה"). אגב לא מומלץ ללמוד בשלישייה - זה מתכון להתפזר. בפועל - קח יוזמה למצוא שותף ותציע למישהו ללמוד איתך. ואם בכל זאת לא מצאת שותף ללמידה, אני מוכן להיות השותף שלך, דבר איתי, שתף אותי, מתי שתרצה, באמת בשמחה. העיקר לא להיות לבד בכל הסיפור הזה של התואר. זה לא פשוט.


בלא להיתקע על שאלות - אפשר ללכת לשעת קבלה (בתקופתנו בזום..), אפשר לשאול את המתרגל או המרצה במייל, אפשר להתייעץ בקבוצות השונות, אפשר לשאול אותי - כאן בפורום, במייל, בוואטסאפ, בטלפון או בבית.


ג) לאכול נכון, אוכל מזין, בריא ופשוט - אם תאכל מנה שווארמה עם טחינה לארוחת צהריים, סביר להניח שבסוף הארוחה תיראה כמו השווארמה ותרגיש כמו הטחינה... לא מומלץ.


ד) לא לוותר על כושר גופניריצה טובה או כל ספורט תמיד טוב לבריאות, לגוף ולנפש. בכל יום (או במינימום פעמיים בשבוע) להתאמן בין חצי שעה לשעה. זה מנקה את הראש מכל הלחצים והסטרס ומביא לבהירות מחשבה.


ה) לישון טוב, להשתדל 8 שעות בלילה - זה עושה פלאים למוטיבציה, לריכוז ולבהירות המחשבה ביום שאחרי.


ו) לזרוק את הנייד - זו העצה השימושית ביותר כאן, שלח הודעת פרידה להורים ולחברים נוסח: "יצאתי לתקופת מבחנים, אשוב בעוד חודש" ותנתק עצמך מהנייד ומכל המסכים (שלא לומר מסיחים) האחרים בחיינו. לא פייסבוק, לא וואטסאפ, לא ynet, לא כלום. תתנתק כדי להתחבר - עשה זאת ולא תצטער (איזה קטע אפילו יצא לי חרוז). היה לי סטודנט שהקשיב לי עד הסוף בעצה זו ואמר לי שזה ממש הציל לו את כל תקופת המבחנים והשיג לו ציונים מעולים שהוא לא האמין בכלל שהוא יכול להגיע אליהם. נסה את זה בבית.


ז) ערב הבחינה - לדעת מתי לעצור - יום לפני הבחינה להחליט על שעה מסוימת בצהריים או גג בשעות הערב המוקדמות שבה אתה עוצר מלכת ומפסיק ללמוד. משם והלאה להרגע, אולי לצאת לאיזה ריצה קלה, לנוח ולנקות את הראש. ללכת לישון מוקדם ולישון טוב.


ח) ביום הבחינה - להקדים - לקום מוקדם כדי להקדים לבחינה ובוודאי לא לאחר. לבוא ברוגע, להכין את כל מה שצריך מראש ולנשום כמה נשימות עמוקות.


ט) בבחינה עצמה - לעולם לפתור אסטרטגית ולא כרונולוגית - למרות שבבחינות זום לפעמים חייבים לפתור את המבחן כרונולוגית, בכל זאת איפה שאפשר תמיד להתחיל מהשאלות שקלות לנו יותר ושאנחנו יותר שולטים שם בחומר. לא להיתקע אלא תמיד להמשיך לשאלות ולסעיפים הבאים. לא תקבל ניקוד נוסף על שאלות שאיתגרו אותך, לזכור שהמשימה היא לצבור כמה שיותר נקודות.


י) בבחינה עצמה - להרגע ולנשום - אומרים שלחץ מוריד לנו בין 20-40 נקודות פוטנציאליות במבחן, לדעתי זה אפילו יותר. בבחינה עצמה בכל פעם שאנחנו מרגישים שהלחץ עולה לנשום כמה נשימות עמוקות ולשנן לעצמנו מנטרות מרגיעות נוסח: "תמיד יש מועד ב', מועד ג', אפשר לחזור על הקורס, מקסימום עוד קורס סטאדיס עם חן..." וכו' וכו' על זו הדרך. היה לי מאוד קשה להבין את זה כסטודנט, אבל כמו שהמרצה שלי היה נוהג לומר: ציונים זה לא הכל בחיים. לקח לי קצת זמן, אבל בסוף הבנתי שהוא צדק.


זהו, מקווה שעזרתי לעשות קצת סדר בראש. לכל שאלה או בעיה פנה אליי ללא היסוס.


שפע ברכה והצלחה מאת ה'!


חן