חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

שייוי משקל בשוק פתוח, סחר בין משקים

שלום וסליחה על ההפרעה. רציתי לדעת- נאמר כי כשעקומות הביקוש וההיצע רגילות, שני המשקים חולקים בעלות ההובלה. רציתי לדעת מה קורה כאשר הביקוש ו/או ההיצע גמישים/ קשיחים. אשמח לדעת כיצד המצב משפיע על עלויות ההובלה והאם יצא סרטון שמקנה זאת? תודה רבה על ההענות ויום טוב- עידו בלולו.

תגובות

היי עידו,


ההיגיון מאוד דומה להשפעת הגמישויות בהתערבות ממשלתית - ככל שהביקוש וההיצע במשק מסוים גמישים יותר, הוא יספוג חלק קטן יותר מעלות ההובלה.

יום טוב


אני מסכים לחלוטין עם מחשבותיך והן בדיוק כמו שלי, אך האם אתה חושב שמדובר במעשה רדיקלי?

אז מה קורה במצב בו העקומה קשיחה למשך זמן? מי סופג את העלויות? אם הממשלה יכולה להתערב בדברים כאלה על סמך גמישויות משתנה, היא כנראה עושה את זה לטובת המסחר, אך אם העקומה קשיחה והביקוש לא עולה בגלל גורמים חיצוניים, למשל הקורונה, שברגע משטיחה את העקומה - האם אין התערבות לטובת הסוחרים מצד המדינה כלל?.ובדבר נוסף שרציתי לשאול, מה דעתך על חברה כמו  [url=https://www.lempert.co.il/%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%95%d7%9f-%d7%a4%d7%a8%d7%98%d7%99/]פמילי אופי [/url] לייעוץ מסחרי? או שהיית ממליץ על חברת ייעוץ שונה? זה ריסקי? כדאי להכנס לזה?