חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

שאלה משיעור 1

היי ניר


בשאלה 6 בסוף שיעור 1 אתה אומר בנוגע לתשובה ב כי אם ההכנסה גדלה פי 2 והמוצר הוא נורמלי אז גם הכמות צריכה לגדול פי 2 ולכן התשובה נכונה אבל לעומת זאת בשאלה מספר 1 שגם שם מדובר על מוצרים נורמלים בסעיף ב אתה אומר כי לא ניתן לדעת איך הגרף יזוז.. לפי התשובה שלך לשאלה 6 הגרפים של שתי האנשים בשאלה אמור לזוז באותה צורה ולכן החיבור שלהם כלומר הביקוש המצרפי אמור להישאר במקום ולא כפי שציינת בתשובתך לשאלה..


אשמח להסבר

תגובות

היי בן,


בכנות לא הבנתי לגמרי את השאלה שלך. אשמח אם תפרט יותר וכמו כן תכוון אותי לזמן הספציפי בוידאו שאליו אתה מתכוון.

היי ניר


בשאלה מספר 6 בתחילת הדקה השלישית אתה מסביר שכיוון שהמוצר הוא נורמלי וההכנסה של הלקוח גדלה ב 100 אחוז אז אתה מצפה שהוא יגדיל את קניית המוצר ב 100 אחוזים ואני לא מבין מדוע לא צוין בשאלה שהוא משקיע את כל כספו בקניית מוצרים יכול להיות שהוא מחליט לחסוך חלק מסויים מהכנסתו ובנוסף לא צוין בהרצאה הראושנה שמוצר נורמלי הוא מוצר שכאשר ההכנסה גדלה ב X אחוז אז גם הביקוש אליו גדל באותו הצורה... אז אשמח אם תסביר את התשובה לשאלה זו..


תודה רבה


 

עכשיו הבנתי אותך.
כמה דגשים:

1) מוצר נורמלי הוא כל מוצר שהביקוש אליו גדל כאשר ההכנסה גדלה (לאו דווקא באותו שיעור כמו שיעור השינוי בהכנסה).
2) אין "חיסכון" במודל שלנו. אנחנו מניחים שהפרט מוציא את כל הכנסתו על המוצרים שהוא צורך.

בהינתן שני אלו, אם ערן היה צורך מוצר אחד בלבד (סנדוויצים), אז היינו מצפים שאם ההכנסה של ערן גדלה ב-100%, גם כמות הסנדוויצים תגדל ב-100% (כי ערן מוציא את כל הכנסתו).
אך מכיוון שכמות הסנדוויצים גדלה בפחות מ-50%, חלק מהגידול בהכנסה בהכרח מופנה לצריכה של מוצר אחר. לכן חייב להיות מוצר אחר נורמלי שערן צורך. 

מקווה שהפעם הבנת. 

הבנתי תודה רבה

היי ניר,


 


הבנתי שערן קונה מוצר נוסף חוץ מסנדוויצ'ים, אבל לא הבנתי למה הוא בהכרח נורמלי - איך אנחנו יודעים שהביקוש אליו לאחר הכפלת השכר בהכרח גדל?


 


תודה