חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

טעות בפתרון שאלה 2 התערבות ממשלתית בשוק פתוח מבוא למיקרו

בסעיף 3 בטבלה קיים מס על כל יחידה נצרכת אך לא מצוין גודל המס, כלומר המס יכול להיות כל כך גדול שאפילו הייצור המקומי יושפע ממנו ואז גם עודף היצרן ישתנה כתלות בגמישות שאינה נתונה בשאלה, בפתרון ניר מניח שעדיין קיים ייבוא לאחר הטלת המס ולכן עודף היצרן לא משתנה.
בסעיף 4 קיימת מוטלת מכסת ייבוא אך מכיוון שלא נתון גודלה ביחס לייבוא המקורי, קיימת אפשרות שהמכסה גדולה מהכמות המיובאת בשיווי המשקל ואז אין לה כלל השפעה על רוב העמודות בטבלה. בפתרון ניר מניח שהמכסה קטנה מסך הייבוא בשיווי משקל המקורי אך שוב זה לא מצוין בשאלה.


קיצר הפתרון כמובן נכון מאוד אך לא עבור הנתונים של השאלה.
חוץ מזה אחלה הסברים ורמה גבוהה!

תגובות

היי אביעד,

אין טעות בשאלה. באופן כללי, אתה לא תמצא טעויות בסטאדיס כל כך בקלות :) ואם אתה חושד שיש טעות אז תנסה לחשוב האם אתה מפספס משהו.

במקרה של המס על כל יחידה נצרכת - מכיוון שזה שוק פתוח - עודף היצרן לא ישתנה וזה לא תלוי בגובה המס. אם המס יהיה "מאוד גדול", המחיר בשוק סגור יהיה נמוך מהמחיר העולמי ואז יתפתח ייצוא והיצרנים ימשיכו למכור במחיר העולמי. לכן, כך או כך, היצרנים לא מושפעים מהמס.

ולגבי מכסת הייבוא - כל עוד לא נאמר אחרת, מניחים שהתערבות ממשלתית היא אפקטיבית (במקרה הזה, שמכסת הייבוא היא באמת מכסה). זאת הנחה שנכונה גם למבחן.


חוץ מזה, כל הכבוד שהתקדמת עד השיעור הזה בזמן כל כך קצר. להוריד את הכובע.
חג שמח!