חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

כלכלת מענקים

היי ניר, בנושא כלכלת מענקים הבהרת שכאשר פרט מקבל תוספת טרנזיטורית להכנסה בתקופה הראשונה בפועל הוא יצרוך את כל תוספת המענק כבר בתקופה הראשונה מהסיבה שכל הפרטים זהים כולם רוצים להלוות ואף אחד לא רוצה ללוות והריבית יורדת עד שאף אחד לא רוצה להלוות יותר והם צורכים את כל התוספת.


בתרגיל בית היה נתון בתחילת השאלה שבמשק קיימת טכנולוגיה המאפשרת להמיר יחידה אחת של מוצר בתקופה 1 ב-   r + 1 יחידות מוצר התקופה השנייה. ובשאלה של מה יקרה לצריכה בתקופה הראשונה לאחר תוספת טרנזיטורית בתקופה הראשונה בלבד עניתי שהפרטים אכן יצרכו אך רק חלק מהתוספת כולה כיוון שלא חייבים לסחור אחד עם השני. בפיתרון של המתרגל בכיתה הוא לא היה סגור על עצמו פעם אמר ככה פעם אמר ככה ובסוף אמר שהפרטים יצרכו את כל התוספת כבר בתקופה הראשונה.. רציתי לוודא איתך אם מה שחשבתי באמת נכון. תודה רבה!

תגובות

היי ליאב,

לא הבנתי אם התשובה שלך הייתה שהוא כן יצרוך את הכל או לא. תוכל לצרף את התרגיל המדובר?


 

התשובה שלי הייתה שהוא לא יצרוך את כל התוספת אלה יחליק את התצרוכת כי יש טכנולוגיה שמאפשרת לו את זה. הנתון שרשמתי לך העתקתי את זה מהתרגיל..


 

המתרגל טעה ואתה צודק.
רשום בתרגיל שיש "טכנולוגיה" שמאפשרת להעביר יחידות מהתקופה הראשונה לתקופה השנייה.

לפיכך ההנחה המתקיימת בכלכלת מענקים שאי אפשר להעביר הכנסות מתקופה לתקופה לא קיימת, מה שאומר שהפרטים כן יכולים לחסוך. זה אומר שכאשר ההכנסה עולה בתקופה הראשונה , הפרט יחליק תצרוכת (לא יצרוך את כל התוספת בתקופה הראשונה).

מוזר שהמתרגל טעה כי כאשר כתבתי את החוברת רשמתי במפורש שזאת התשובה. 
אם הוא יטעה עוד פעם, תמליץ לו להתחיל לצפות בסטאדיס :)