חדש בסטאדיס! חוגי העשרה בספרדית לדוברי מתמטיקה. לחצו כאן
חזור

מבוא לאקונומטריקה - נתוני פאנל

הי ניר,


בשיעור על נתוני פאנל (דקה 11.24) אתה אומר ״אנחנו מניחים שאין מתאם בין כל המסבירים לבין ההשפעה שתלויה בזמן״ כלומר  cov(Xj,ɛ) =0.


בשאלה 1, סעיף א׳, אתה טוען שהתשובה היא ״לא נכון״ מכיוון שלא נתון לנו בשאלה שcov(X1,ɛ) =0 ושcov(X2,ɛ) =0 ולכן אם בסופו של דבר כן יש מתאם, אז האומדים לא יהיו עקיבים. אבל לא אמרת מקודם ש״אנחנו מניחים שאין מתאם״  (כלומר אין צירך שיגידו את זה בסעיף בצורה מפורשת כי אנחנו מניחים את זה)?


 דבר נוסף: כשאתה מסביר את שתי השיטות כדי לבטל אנדוגניות (בשיעור על נתוני פאנל), אתה אומר ״...נפתרנו מהC, פתרנו את האנדוגניות שלא תלויה בזמן ולכן האומדים של המודל יהיו עקיבים...״. אבל מה עם ɛ? לא נפתרנו מזה, ואם cov(Xj,ɛ) ≠0 אז יש אנדוגניות, לא? אז להניח או לא להניח שcov(Xj,ɛ) =0? אם כן, מתי?


תודה רבה מראש! 


    

תגובות

היי יערה,


לגבי השאלה הראשונה: בעיקרון אנחנו מניחים שאין מתאם בין כל המסבירים להשפעה שתלויה בזמן.
וכמו כל הנחה בכל קורס, יכולים לתת לך שאלות שבהם נתון לך שההנחה לא מתקיימת.


שימי לב שבשאלה נתון לך שהנחות MLR1-MLR3 מתקיימות. כלומר הנחת MLR4 לא מתקיימת שזה בעצם אומר שלאו דווקא קיימת אקסוגניות במודל ולכן יכולה להיות לך אנדוגניות. מכיוון שנתון שאין מתאם עם ההשפעה שלא תלויה בזמן, האנדוגניות יכולה להגיע רק ממתאם בין המסבירים להשפעה שתלויה בזמן.

אם בשאלה היה רשום ש-MLR4 מתקיימת אז בהחלט היית יכולה להניח שאין מתאם בין המסבירים לבין ההשפעה שתלויה בזמן.

זה גם עונה לך לגבי השאלה השנייה: אם נתון לך ש-MLR4 מתקיימת את יכולה להסיק שאין מתאם בין המסבירים להשפעה שתלויה בזמן. אם לא נתון - אסור לך להניח.

מקווה שזה עשה סדר.